onsdag 18 juli 2012

känslan av att få det man länge sökt

Vilken underbar känsla när man får/köper något man länge sökt. Jag har sökt ett linneskåp utan resultat, eller visst har jag sett en del på findit men inget i min smak eller så var priset alldeles för högt. Hade även haft själv några gånger köpes annons där men inte förrän nu så hörde nån av sig och hade precis ett sånt som jag sökte, och för ett vettigt pris.
Så det hämtade vi hem häromdagen.
Jag ville ju absolut ha det vitt men tänkte att det blir väl nog först nästa sommar, men sambon tyckte att det är väl onödigt att ta in det nu och sen släpa ut det igen, att lika bra kan vi laga det nu genast.
Så igår slipa vi och grundmåla och idag målade gubben det färdigt.
Så bara målafärgen har torkat så ska vi bära in det i sovrummet. Oj vad jag längtar.

Ni är väl säkert nyfikna på hur det ser ut, en EFTER bild kommer först imorgon om jag hinner, skall även jobba men en FÖRE bild kan jag lägga in. (bilden är tagen hemma hos dom som sålde det).

härliga linneskåp
Den vita byrån som jag hade i sovrummet fick flytta till arbetsrummet, vet ännu int vad jag skall ha i den men misstänker att det blir en massa fåniga papper och skräp :)

Må så gott och kom ihåg att kika in på efter bilden sen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar