lördag 30 juni 2012

Inredningsbutiken Quriosa

Idag var jag för första gången och besökte gårdsbutiken Quriosa, jag var fylld av förväntan på hur det skulle se ut och jag kan säga att jag blev inte det minsta besviken.
Det var litet och mysigt med inredningsprylar överallt, man fick gå runt flera varv för att säkert inte missa något och jag tror ändå att jag inte hann se allt. 
Där fanns gardiner, kläder, olika föremål av metall, trä och porslin, lampor, doftljus, mattor, knoppar och handtag, ja det mesta som man kan tänkas behöva eller bara vilja ha för ögats fröjd. 
Jag kommer absolut att åka dit igen för det var så fint.


Här kommer några bilder på mina inköp.
Mattan fick lägga sig på sovrumsgolvet och äggkorgen hittade till köket, men ännu har jag inte bestämt mig för vad jag skall ha i den.
Doftljuset kommer jag säkert att tända när det känns riktigt kallt och mörkt.
Köpte även lite torkad lavendel, och det kommer jag att sätta i småa tygpåsar som jag skall sy och trycka nån passande text på, med schablon alfabetet som också kommer från Quriosa.





Jag rekommenderar varmt ett besök till Quriosa om ni har vägarna förbi eller så kan ni alltid besöka deras nätbutik Quriosa Interior.


Deras gårdsbutik hittar ni här:
Jungsundvägen 655, 65730 Jungsund- Finland

Tack för att ni tog er tid att läsa och jag önskar er alla en trevlig lördagskväll!



1 kommentar:

  1. Hej!
    Tack för din kommentar på min blogg!
    Jag målade aldrig skåpet vitt nej. Eller jo, på insidan. Numera står det inte i barnrummet utan i vårt sovrum. Kanske det blir vitt någon dag. Eller någon helt annan färg..
    Ha det bra!
    Lotta

    SvaraRadera