måndag 11 juni 2012

Dagens loppis fynd


Gjorde några små fynd idag då jag och barnen var på loppis. 
Träbrickan tänkte jag måla vit och kanske med stjärnor, eftersom jag fått fnatt på stjärnor nu.
Det vita tyget med rosa klöver skall bli gardiner m.m till lekstugan som vi äntligen börjat måla och inreda. Kökshanddukarna vet jag inte ännu om jag skall ha dom i mitt kök eller barnens, men det återstår väl att se.

Här kommer lite bilder på hur lekstugan såg ut förrän vi satt igång målningen i helgen. Noah var så duktig på att måla och fort gick det när jag fick hjälp, och ikväll(måndag) målade jag andra varvet medan barnen så snällt lekte sjörövare på utsidan :)





 Leah ville juh såklart också komma och titta hur det gick för oss.


Här är en bild som gubben fotat på våra rabarber, tror nästan vi får ta och baka nån dag när det regnar.

2 kommentarer:

  1. Fin lekstuga, har ni byggt den själva? :)

    SvaraRadera
  2. tack, nej den e härifrån http://www.puutavaraliike.fi/

    SvaraRadera