lördag 16 mars 2013

utmanad

Jag blev utmanad av Katharina och skall nu svara på dessa frågor!

1. hur firar/uppmärksammar du påsken?
Vi brukade alltid klä ut oss till påskhäxor jag och mina bröder när vi var barn och så gick vi runt i byn och fick godis, jag minns vår härliga granne som aldrig hade något godis utan han gav alltid varsin pepparkaka och den måste man äta upp genast för det liksom förstörde godiset på nåt vis när den låg där i korgen :)
Och så var det en tant som alltid grät när vi kom, för hon va så ledsen över att min och storebroderns mamma och pappa hade skilt sig då vi var jätte småa, men om inte det hade hänt så hade vi inte heller haft våra härliga lillabröder.
Och natruligtvis så klär mina barn ut sig också på påsklördagen och så kör vi runt till deras mormor, farmor och gammelmorfar och gammelmormor.

2. Hur skulle Din dag se ut om du fick en dag bara för dej själv?
Om jag hade massor med pengar så skulle jag nog vara på stan och shoppa, för det tycker jag är väldigt roligt men det blir inte så ofta nu när man jobbar och har två små barn, eller så skulle jag vara en hel dag med min underbara vän Sara som jag ser så sällan då vi bor en längre bit ifrån varandra.

3. Bästa tonårsminnet?
Det är väl lite svårt att svara på den här frågan för jag har många bra minnen, men en av dom bästa är nog Englandspraktiken som var när vi studerade till närvårdare, tänk fem veckor i London, och det ända vi måste  betala så var det som vi shoppade. :)

4. Hur gammal var du då du fick din första mobil telefon?
Jag var 14 år och hade länge kollat på vilken telefon jag ville ha, det var en Nokia 5110, men så sade försäljaren att dom skulle sluta tillverka den modellen och då ville inte mamma köpa den, så jag fick en siemens c25, världens fulaste telefon, men visst det gick förstås att ringa med den och det var väl därför jag fick en.

5. Om du fick välja namn åt dej själv vad skulle du då heta?
Då skulle jag nog heta Amelia, för det tycker jag är så vackert namn och så är den här låten med 
Tommy Nilsson bara för underbar.

Nu utmanar jag er att besvara på dessa frågor i er blogg?
Maria
Anna-Lena
Linda
Angelica

1. Vilket är ditt bästa semesterminne?
2. Om du skulle bo i ett annat land, var skulle det vara?
3. Vilket är ditt favorit hobby?
4. Vad gör dig rädd?
5. Om du fick träffa en kändis, vilken skulle det i så fall vara?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar