tisdag 26 mars 2013

Både fröjd för ögat och praktiskt

Denna var jag och hämtade till stan idag. Personen som sålde den bodde en bit härifrån men kunde ta den till Vasa åt mig. :)
Han var inte säker på hur gammal den är men troligen från början av 1900 talet.
Denna tycker jag är både fin att se på och praktisk, för den kommer att funktionera som ved/tidningslåda.
Hade en gammal potatislåda av trä där förr men tyckte det såg lite stökigt ut med alla tomma mjölkburkar och tidningar som låg där, så det här blev nog trevligare.

Håller annars på och stor städar kan man väl kalla det, säljer bort grejor som jag inte längre vill ha, skänker bort sånt som ingen vill köpa eller sånt som jag inte orkar fota och sälja.
Känns så otroligt bra att det blir lite mer ordning här i hemmet.

Och våren JA, den går jag fortfarande och väntar på, men får se hur länge jag måste vänta, har ju en del projekt som väntar på mig.

Nu ska jag gå och titta på tv nån timme innan läggdags.

Och ifall jag inte bloggar mera före påsk så:

Önskar jag er alla en riktigt trevlig påsk!

//Carolina




2 kommentarer:

  1. Va fin! En gammal kista sku jag å vila ha, men en sån me platt lock så den sku kuna vara som vardagsrumsbord ;)

    SvaraRadera
  2. jag har också velat ha en med platt lock. men det blev denna nu. o ganska platt e de :)

    SvaraRadera