måndag 13 augusti 2012

ölkorgar och virkat docktäcke

Dom här gamla korgarna fick jag jag tag på för en tid sen, dom var inte speciellt fina då men med lite färg och fix så blev dom riktigt bra.

Här kommer en FÖRE & en EFTER bild




Dom fick en plats i barnens rum

Virkat docktäcke

Hade länge gått och funderat på ett docktäcke åt dotterns dockor så jag bestämde mig för att virka mormorsrutor och sen sy ihop till ett täcke, sagt och gjort, jag frågade en 92årig tant på jobbet om hon kunde lära mig, vilket hon juh absolut tyckte skulle vara roligt, så nu har jag äntligen fått det färdigt och jag tror faktiskt att dottern blev glad över täcket. Och jag med för den delen.

Här kommer iaf en bild på det söta täcket.


tack för att ni tittar in :)




1 kommentar:

  1. Vad snyggt med korgarna :-) Och täcket e oxå fint!

    SvaraRadera