lördag 4 augusti 2012

min egendesignade hylla

Jag kom bara plötsligt på att jag borde själv bygga en hylla till vår hall eftersom den är så liten så det knappast finns nån möbel som skulle passa in dit. sagt och gjort, det tog inte många minuter att fundera ut hur den skulle se ut.
Häromdagen var jag till minimani efter limträskivor och skruvar, sen for jag hem och frågade gubben om han kunde hjälpa mig att såga och fixa ihop hyllan, och det kunde han faktiskt, eftersom den var så usligt väder så var det inte så aktuellt med något byggande på utsidan.
Så igår kväll hjälptes vi åt med att såga och snickra ihop den, och imorse målade gubben den, tyckte den verkade helt fin med bara grundfärg så får se om vi lämnar det så eller målar ytterligare ett varv sen senare. Ville juh ha in den ikväll eftersom pojken fyller år idag o flickan nästa vecka så blir det kalas här imorgon och då vill man väl förstås ha ordning i hallen då gästerna anländer. :)

Krokarna hade jag köpt på Riviera Maison i dragnäsbäck för ett tag sen och hoppades på att få använda dom till något snart och så blev det denna.

Här kommer lite bilder på hur det först såg ut och sen det färdiga resultatet.










2 kommentarer:

  1. Det där var bra gjort! Fint blev det !

    SvaraRadera
  2. tack blev faktiskt nöjda.. om d int finns nån passande hylla ti ens lilla hall så dom får man väl lov att bygga en :P

    SvaraRadera