tisdag 15 januari 2013

min nya lampa

En sån här hämta jag hem från Siwa(liten matbutik) idag som kom från Ikea via matkahuolto :)
Det blev ju lite dyrare men tänk så enkelt, jag bara klicka hem den via nätet och så fick jag åka 2km och hämta den :)
Tror den får stå på arbetsbordet tills vidare.
Jag är väl lite på det viset att jag måste alltid testa sakerna på flera ställen och se var dom passar bäst?
Hur är ni då ni köper nåt, vet ni genast vart ni ska sätta det eller kan ni få fundera en extra gång?



Även denna ljuvliga trasmatta var jag och köpte för en spottstyver av en här i närheten på samma gång som jag hämtade lampan.
Gamla trasmattor i hemmet är så mysigt tycker jag och lite roligt är det väl ändå att dom förr hade flera mattor på rad bredvid varandra så det skulle vara varmt och skönt på golvet i husen :)


Skriv en kommentar så blir jag glad/hejsvejs!


7 kommentarer:

  1. Fina, både lampa o matta :-)

    SvaraRadera
  2. Jag har nog i 95% av fallen redan tänkt ut en placering till de prylar jag köper eller beställer hem. Men sen efter ett tag kan jag nog möblera om bland prylarna lite. Tycker det är roligt med lite ombyte och en lampa som man haft länge i ett rum känns helt plötsligt som ny om man flyttar den till ett annat rum! :-)

    SvaraRadera
  3. så är det juh, man behöver inte köpa nytt bara flytta på grejerna :)

    SvaraRadera
  4. Meen, tusen tack snälla du för supersnäll kommentar hos mig och vad kul att du tittade in! Kul att hitta till din fina blogg också och det där pysslet med pärlorna måste vi bara prova! Nu ska jag kika vidare här!

    Kram
    Petronella

    SvaraRadera