onsdag 9 januari 2013

Dagens utgift

Dagen började med att jag & barnen vaknade kl7. Efter att ha tittat på tv en stund och ätit morgonmål så styrde vi näsan mot prisma för att handla mat, sen efter det via röda korsets loppis för att leta efter trasmattor, utan resultat, men däremot så hittade jag en fin lykta och Leah hittade en söt silverkrona att ha ett värmeljus i. Även en brun träbricka(som förmodligen skall få sig en omgång med sprayburken) och en bordsduk fick hänga med hem till oss :) Allt detta för endast 4,80e. Det vill jag kalla fynd!

Sen på eftermiddagen var vi med gubben och hämtade en fåtölj som redan ha fått en egen plats. Gungstolen fick flytta in i ett annat rum. Tills vidare får den övertäckas med denna ljuvliga filt för det gamla tyget var alldeles för gräsligt, och jag har inte riktigt nåt bra ställe att fixa den på nu under vintern så det jag spara till sommaren, skall väl ha nåt att göra då också.

Nu skall jag gå och sy ihop en kappa till köksfönstret. 
Håller på och funderar vad jag skall laga för tygtryck på den men har inte kommit fram till något ännu. Såg några fina gardiner i en blogg- med stjärnor på och eftersom jag är svag för såna så lutar det nog åt de hållet :)



Ha en fin kväll allihopa!

3 kommentarer:

  1. Man blir allt lite nyfiken på stolens tyg som du kallar gräsligt :)
    Mmm,tänk att få ta hela fruktskålen med sig,fötterna på pallen framför nya stolen o bara njuta,det börjar vattnas i munnen av blotta tanken.
    Elsa

    SvaraRadera
  2. jisses vaknat kl 17 och hunnit med allt dedär, eller steg ni upp 7 ;) Kul med fynd!!

    SvaraRadera
  3. vi steg upp kl7. d e ju ett L de där före sjuan.. annars hade vi kanske inte hunnit :)

    SvaraRadera