söndag 28 oktober 2012

är det en säng eller en soffa?

Den här var vi och hämtade idag i en av grannbyarna. :)
Jag vet int riktigt vad jag skall göra, om jag skall måla den vit eller betsa den mörkbrun?
Dom som sålde soffan så sa att den var typ från 1800-1900 talet, om nån annan vet mera så säg till, men just pga det så skulle man juh kanske int idsa måla den vit, men måste nog säga att det kliar i fingrarna på mig, Skall ha den i datarummet och där är allt i svart och vitt så det var därför men måste låta den bo här ett tag nu förren jag bestämmer mig. Skulle juh ändå bli först nästa sommar som man kan måla den.

Hoppas jag inte hittar nåt mer fint nu för snart rymms det int in hit :) fast iofs så hoppas jag juh inte det men :)

ha en fin kväll!

2 kommentarer:

  1. Den är ju jätte fin som den är! :) Inget lock? Du kan ju alltid lägga dit en madrass och klä madrassen i svart eller vitt och så några kuddar, svarta eller vita eller något svart-vitt mönster. (bara ett förslag om du inte vill måla den)Men jag förstår ditt dilemma, tror även jag sku ha svårt för att hålla mig från att måla den)

    SvaraRadera
  2. Härlig soffa/säng en sån skulle jag också vilja ha. Har köpt en liknande tidigare men den är inte alls lika fin. Jag skulle ha den som den är,alltså ingen pensel här inte,men smaken är ju som baken :)
    lycka till med dina projekt.
    Elsa

    SvaraRadera