måndag 11 februari 2013

köket en mörk vinterkväll

Såhär ser det ut i vårt kök just nu, tror jag skrev i något tidigare inlägg att vi skulle fixa panel på väggarna i köket, det har ännu inte blivit av, den som väntar på något gott väntar ALLTID för länge, eller hur var det? :)

Men nu har vi bestämt oss för att det måste börja hända nånting nu, för jag blir snart tokig på att se dom fula väggarna, skall berätta varför dom är ljusgröna, när vi köpte det här huset och började renovera så var jag lite förtjust i den färgen och trodde stenhårt på den, men det tog inte länge förrän jag förstod att allt stod inte rätt till, det är ju nämligen en ur vidrig färg, och den skall nu bort, antagligen blir det målat vitt och sen vit panel på halva väggen, hade ju velat ha nån snygg gammaldags tapet men då måste vi riva bort all väv och det är jag inte så värst säker på att nån av oss vill göra.

I helgen har vi varit duktiga för en gångs skull och städat och fixat, så småningom börjar även detta se ut som ett hem, men som min sambo brukar säga- " Rom byggdes inte på en dag" och det är visserligen sant.
Det är bara jag som är van vid att allt ska ske med detsamma, men det går inte om man har jobb och två små barn, då får man helt enkelt ta det med en liten nypa salt :)


Och hur roligt skulle det vara egentligen om man aldrig hade nåt att se framemot??




Hoppas ni får en mysig kväll!
//Carolina





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar