lördag 5 oktober 2013

Första riktiga filten

Denna har jag hållit på med nu. En vecka tog det att virka 35 lappar, sen lämna jag dom ett tag och nu igår fixa jag ihop den :) Blev faktiskt riktigt nöjd, gjorde en pytteliten förr länge länge sen åt flickans dockor, men den blev nu inte så riktigt bra, men som dom brukar säga, övning ger färdighet. Så nu har jag börjat virka fler, men i gult, rosa och turkost. Får se hur länge det tar då, fick lite huvudvärk sist när jag virkade så flitigt, så tror jag tar det lite lugnare denna gång!:)



Trevlig helg till er!




4 kommentarer:

  1. Tjusig filt, det är inte lite jobb med en sådan! :-)
    Vaggan kostar 190 euro.

    SvaraRadera
  2. håller på med samma projekt! Hade virkat rutorna på våren och tog upp dem nu för att sy ihop dem. Hur sydde du ihop dem? Jag märkte nu att kanske man borde haft samma kantfärg på alla för att göra det enklare? Jag har olika färger och hade svårt att hitta en färg att sy ihop med.. :)

    SvaraRadera
  3. hej jag tog av samma garn, det vita o sydde ihop dom :) du får lägga opp en bild sen när den är färdig :)

    SvaraRadera
  4. Hejsan.. vilken fin filt .Härliga färger.
    Kolla din mail! Ha en fin start på veckan!

    SvaraRadera